.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هااز ديدار نمايندگان 4 نامزد با رهبر انقلاب + عکس
نمايندگان ستادهاي چهار نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر سه شنبه در نشستي دوستانه، در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ديدگاه‌هاي خود را در باره انتخابات و مسايل مربوط به آن بطور صريح و شفاف بيان و مسئولان ذيربط نيز توضيحاتي را ارائه كردند...
حاشيه‌هااز ديدار نمايندگان 4 نامزد با رهبر انقلاب + عکس

نمايندگان ستادهاي چهار نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر سه شنبه در نشستي دوستانه، در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ديدگاه‌هاي خود را در باره انتخابات و مسايل مربوط به آن بطور صريح و شفاف بيان و مسئولان ذيربط نيز توضيحاتي را ارائه كردند.

به گزارش شمال نیوز ، پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب نوشت؛‌ نمايندگان ستادهاي چهار نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر سه شنبه در نشستي دوستانه، در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ديدگاه‌هاي خود را در باره انتخابات و مسايل مربوط به آن بطور صريح و شفاف بيان و مسئولان ذيربط نيز توضيحاتي را ارائه كردند.
روايتي ديگر از اين ديدار را در سطرهاي زير مي‌خوانيد:

عقربه‌هاي ساعت به 6 بعد از ظهر روز سه‌شنبه 26/03/88 نزديك مي‌شود. نمايندگان چهار نامزد فعال در صحنه‌ي انتخابات دهم رياست‌جمهوري كنار هم نشسته‌اند تا در يك فضاي صميمي و البته متفاوت (از نظر ارزيابي انتخابات) ديدگاه‌هاي خود را مستقيم و شفاف با "پدر ملّت " در ميان بگذارند. "پدر ملّت " عنواني بود كه يكي از نمايندگان نامزدهاي رأي نياورده (كه البته از دولت‌هاي قبل مسؤوليت وزارت داشته است) براي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به‌كار برد.
ساعت 6 با ورود رهبر معظم انقلاب، هريك از نمايندگان چهار نامزد شروع به سخن كردند.
اول نماينده ستاد شيخ‌النامزدها (تعبير حضرت آيت‌الله خامنه‌اي براي آقاي كروبي) سخن گفت كه تقريباً با كم و زيادش توسط ديگر ستادها تكرار شد. چون به ترتيب سنّ نامزدها، نمايندگان ستادشان سخن گفتند، دومين نوبت به ستاد مهندس موسوي رسيد.
براي سخن گفتن سومين نفر بين اين‌كه دكتر رضايي مسن‌تر است يا دكتر احمدي‌نژاد، يك لحظه ترديد شد كه نماينده ستاد دكتر رضايي نقطه نظراتش را مطرح كرد و سپس نوبت به كم‌سن‌ترين نامزد و ستاد وي، دكتر احمدي‌نژاد رسيد.
آقايان الويري، بهشتي و دانش‌جعفري از طرف ستادهاي آقايان كروبي، موسوي و رضايي، هريك اشكالات و شبهاتي را كه معتقد بودند به انتخابات وارد است، مطرح كردند. برخي از مطالب مربوط به فضاي انتخابات و مواضع و عملكرد نامزد منتخب بود و برخي ديگر به‌عنوان اشكالات روز رأي‌گيري و چگونگي اعلام نتيجه‌ي انتخابات.
آنچه به‌عنوان اشكالات مربوط به دوره‌ي منتهي به روز رأي‌گيري مطرح شد، تقريباً همان مواردي بود كه از سوي سه نامزد و يا حاميان آن‌ها در مواجهه با نامزد منتخب مطرح شده بود و كم و بيش فرد ذي‌نفع و يا حاميان وي به آن‌ها پاسخ گفته بودند. در اين جلسه نيز از سوي آقاي ثمره‌‌هاشمي به‌عنوان نماينده‌ي نامزد منتخب به آن‌ها اشاره شد و البته اين‌ها مواردي است كه شوراي نگهبان (كه نمايندگانش به همراه نمايندگان وزارت كشور در جلسه حضور داشتند) خارج از حيطه‌ي قانوني صلاحيت خود براي رسيدگي مي‌داند. اين موضوعي بود كه از سوي آقاي كدخدايي به نمايندگي از طرف شوراي نگهبان در جلسه مطرح شد.
موارد مطروحه‌ي ديگر كه به‌عنوان "اشكالات مربوط به روز رأي‌گيري و چگونگي اعلام نتيجه " مطرح شد، علاوه بر كليات، نكاتي مثل كمبود تعرفه و چگونگي و ميزان صدور كارت براي ناظران نامزدها در شعب اخذ رأي را در بر مي‌گرفت كه در گزارش آقاي دانشجو رئيس ستاد كشور و آقاي كدخدايي نماينده شوراي نگهبان به دو مورد مشخص و مصداقي فوق پرداخته شد. البته تفاوت‌هايي بين آنچه طرف‌هاي ذي‌نفع (ستاد نامزدها) و طرف‌هاي ذي‌ربط (شوراي نگهبان و وزارت كشور) مطرح كردند، وجود داشت.
حضرت آيت‌ا‌لله خامنه‌اي در اين جلسه، همچنان كه خود در ابتدا تأكيد كردند، مي‌خواستند بيشتر حرف افراد حاضر را كه به تعبير ايشان همگي متعلّق به خانواده‌ي انقلاب هستند، گوش كنند و لذا كوتاه سخن گفتند ولي چند مطلب را مورد تأكيد قرار دادند كه به اين مضمون بود:
اول آن‌كه انتخابات مظهر وحدت ملي است و نبايد اجازه داد به انشقاق ملي تبديل شود.
دوم آن‌كه ملّت ايران هويتي يكپارچه دارد. آن‌هايي كه 24 ميليون رأي به نامزد منتخب دادند، به همان اندازه دل در گرو انقلاب و نظام داشتند كه 14 ميليون ديگر. چرا كه 39 ميليون رأي‌دهنده‌ وجه مشتركشان دلبستگي به جمهوري اسلامي بود و وجه افتراقشان در رأي به اين يا آن نامزد.
سوم آن‌كه همه‌ي نامزدهاي فعال در انتخابات و حاميان آن‌ها نبايد به‌گونه‌اي سخن بگويند و يا رفتار كنند كه منجر به تحريك و عصبانيت طرف مقابل شود.
چهارم اين‌كه ايجاد اغتشاش و آشوب، خواست دشمن است و هيچ نسبتي با نامزدها ندارد و امري محكوم است. همگان از نامزدها گرفته تا جمع حاضر (ستادها و حاميان آن‌ها) به صراحت و علني عليه اين اعمال خشونت‌آميز كه بعضاً جنايت است، موضع بگيرند.
پنجم آن‌كه اشكالات و شبهات نامزدها بايد رسيدگي شود و توسط مرجع قانوني كه شوراي نگهبان است تعيين تكليف گردد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان تأكيد كردند: همچنان‌كه قبلاً گفته‌ام و از جمله در ديداري كه آقاي موسوي با اينجانب داشت تأكيد كردم و قرار شد چنين شود، شما هر اشكال و شبهه‌اي كه داريد، به‌طور مشخص و روشن به شوراي نگهبان (به عنوان مرجع قانوني) اعلام كنيد تا طبق قانون به آن رسيدگي شود. اينجانب به شوراي نگهبان تأكيد كرده‌ام كه حتي اگر لازم شد، صندوق‌هايي را بازشماري كنند، اين كار انجام شود.
عقربه‌هاي ساعت به 7 بعدازظهر رسيده است و وقت جلسه به اتمام رسيده اما پس از پايان وقت و به هنگام صرف چاي و شيريني، بعضي‌ها از فرصت استفاده مي‌كنند و نكته‌اي و يا خاطره‌اي مي‌گويند.
آقاي مرتضي الويري- يكي از نمايندگان ستاد آقاي كروبي ـ اشاره مي‌كند كه خطبه‌ي عقد وي قبل از انقلاب در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خوانده شده و رهبر معظم انقلاب مي‌افزايند كه من از طرف پدر همسر ايشان در جلسه‌ي عقد حضور داشتم و آيت‌الله طالقاني از طرف آقاي الويري و از ميزان مهريه‌ي ايشان و خانواده اصيل همسرشان سخن مي‌گويند.
آقاي عباس آخوندي- يكي از نمايندگان ستاد مهندس موسوي- نقل مي‌كند كه فرداي برگزاري انتخابات دوم خرداد كه منجر به پيروزي آقاي خاتمي شد، قبل از اعلام نتيجه‌ي آرا، آقاي ناطق نوري بيانيه‌ي تبريك به آقاي خاتمي را نوشته و ارسال كرد.
آقاي رسول منتجب‌نيا كه از سوي ستاد آقاي كروبي در جلسه حاضر است، پيشنهاد مي‌كند براي اين‌كه هم رسيدگي توسط مرجع قانوني (شوراي نگهبان) انجام شود و هم اعتماد نامزدها تأمين شود، در جلسه‌اي كه موضوع بررسي و يا بازشماري انجام مي‌شود، نمايندگان نامزدها به‌عنوان ناظر حضور داشته باشند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ضمن تأئيد اين پيشنهاد از اعضاي شوراي نگهبان حاضر در جلسه مي‌خواهند كه امكان حضور و نظارت نمايندگان نامزدها را براي رسيدگي و حتي بازشماري فراهم كنند و مي‌افزايند: نامزدها اگر شكايتي درباره‌ي آراء صندوق خاصي دارند، همان صندوق و صندوق‌هاي مورد شكايت بازشماري شود و حتي مي‌توان تصادفي تعدادي از صندوق‌ها را بازشماري كرد تا هيچ شبهه‌اي باقي نماند.
















 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.